At indtænke bæredygtigheden, som en integreret del af ens virksomhedstrategi er i dag en vigtig konkurrenceparameter. Forbrugernes awareness omkring bæredygtighed er eksponentielt stigende, og det er vores “fremtidsforudsigelse”, at det på sigt ikke er tale om en “nice to have”, men en “must have. Dvs., at bæredygtighed ikke vil blive betragtet som et plus, men et stort minus, såfremt det ikke er indtænkt i jeres slutprodukts værdikæde.

Direktør og bæredygtihedskonsulent Amin Barrada, hos 42 Organic, har igennem adskellige projekter, herunder egen virksomhed Buynature, arbejdet med at definere og profilere et bæredygtigt koncept. Amin har samarbejdet med blandt andre Aalborg kommune, Roskilde Festival og Tivoli i København. Referenceliste

Det vigtigste er at være troværdig og at indsatsen ikke blot er til for at kunne fortælle omverdenen om hvor god og hellig man har været.

Amin Barrada

Arbejder jeres virksomhed i forvejen med bæredygtige koncepter, så kigger vi ind i, at få defineret jeres budskaber, således at de rammer jeres ønsket målgruppe, med en valid og dokumenterbar baggrund. Ønsker jeres virksomhed at indarbejde flere bæredygtige elementer i jeres organisation, er vi eksperter i at kigge hele værdikæden igennem og identificere de områder, der kan arbejdes med.

Hos 42 Organic er vi store modstandere af Green washing og arbejder udelukkende med virksomheder, som er i stand til at dokumentere deres indsatser.

Green washing er grøn, vildledende markedsføring. CO2-neutral, bæredygtig, klimavenlig og miljøvenlig er eksempler på ord, virksomheder kan bruge for at fremhæve deres produkter som gode for klima og miljø. Det kaldes miljøpåstande.

Greenwashing er, når markedsføringen bruger flotte ord til at få varen til at fremstå mere grøn eller bæredygtig, end den egentlig er. Det kan eksempelvis være, at virksomheden har taget små skridt i en mere bæredygtig retning. Men gennem markedsføring puster de budskabet op i et niveau, som ikke svarer overens med faktisk indsats.

Kontakt os i dag, og lad os tage en uforpligtende samtale omkring jeres indsatser og profilering

Referenceliste