Webdesign + Online Marketing – 12.7 – 20.8

Ønskeliste Share
Share Course
Page Link
Share On Social Media

Om kursus

Målgruppe:

  • Ledige med mulighed for at opkvalificere sine digitale kompetencer som erhvervslivet i høj grad efterspørger. Det giver dig flere muligheder til en jobsamtale, at du er i stand til at varetage flere vigtige opgave i en virksomhed.
  • Etablerede virksomheder, som ønsker at have en ressource internt til at varetage virksomhedens online tilstedeværelse
  • Virksomheder, som ønsker at investere i deres medarbejderstab, med en opkvalificering i hvad der må betragtes som nutidens og fremtidens salg og markedsføringsplatforme

Du bliver hjulpet igennem det faglige indhold, af vores undervisere, som forstår sig på at videregive læring på en intuitiv facon. Vi har en stærk tiltro til at optimal læring opnås ved kortere undervisningssessioner, fulgt op praktiske lessioner – hands on læring. Alle vores kurser bliver tilpasset det individuelle behov, og vi arbejder med den enkelte ud fra ønske og niveau. Vores praktiske tilgang giver dig desuden mulighed for at arbejde på egne løsninger undervejs i forløb.

Webudvikling:

På dette kursus vil du lære at udvikle og vedligeholde en hjemmeside i WordPress, hvor du får styr på struktur, funktionalitet og de vigtigste værktøjer du har til rådighed i systemet.

På kurset lærer du, hvorledes WordPress grundlæggende er bygget op, og kan fremadrettet finde rundt i enhver hjemmeside, der er opsat i systemet.

Ved endt kursusforløb vil du være i stand til at designe egen hjemmeside/webshop, med valg af temaer, oprettelse af sider, blogs og produkter mm..

  • Seminar omkring webudvikling – CMS systemer
  • WordPress CMS – installation og opsætning
  • Valg af temaer – Gratis vs. købte
  • Plugins
  • Widgets
  • Menuer
  • CSS, PHP, Java og HTML – hvad gør hvad?
  • SSL certificat – Gratis vs. købte
  • Brugervenlighed – Vigtige faktorer, der gør sig gældende for en brugervenlig hjemmeside
  • Performance og hastighed

Online marketing: Ved endt kursusforløb opnås en grundforståelse for hvorledes det er muligt at markedsføre sig via eksempelvis google, og de sociale medier. Denne grundforståelse giver dig et fundament til at træffe de rette beslutninger omkring valg og fravalg, herunder også et forbedret udgangspunkt til at tale med leverandører på området.

Du bliver hjulpet igennem det faglige indhold, af vores undervisere, som forstår sig på at videregive læring på en intuitiv facon. Vi har en stærk tiltro til at optimal læring opnås ved kortere undervisningssessioner, fulgt op praktiske lessioner – hands on læring.

  • Sociale medier – efter forløbet har du tillært dig en række værktøjer, som gør du i stand til, at kunne håndtere sociale medier på vegne af din virksomhed. Vi sørger for at du lærer både den strategiske del, omkring hvad, hvor og hvornår, og den del med hands-on udarbejdelse af content.
  • Søgemaskineoptimering (SEO) – vi giver dig en elementær forståelse af søgemaskineoptimering, hvor du bliver introduceret til Squirrly (wordpress plugin), som er i stand til at guide dig igennem dit SEO arbejde, herunder content og linkbuilding.
  • E-marketing – Nyhedsbreve kan skabe store resultater som markedsføringsværktøj. Du vil blive introduceret for det mest brugte nyhedsbrev platform Mailchimp, hvor vi samtidigt lærer dig at bygge et nyhedsbrev op, og skaffe nye læsere. Dernæst lærer du at skrive content, som er attraktiv for dine modtagere, og øge konverteringen på salg.
  • Google Ads – Vi sørger for en grundig læring i opsætning af en Google Ads kampagne, og hvordan du vedligeholder og optimerer den. Google shopping er også et vigtigt element i Google annoncering, som vi gennemgår i kurset.
  • SOME annoncering – Annoncering på FB og InstagramEfter undervisningen (og med bogen du får som en del af kurset) kan du mere end bare sætte annoncer op. Du lærer at arbejde i det bagvedliggende system, og forstår de strategiske overvejelser der skal til, for at hente mere trafik og flere kunder.
  • SOME annoncering next generation – vi dykker ind i “nye” annonceringsplatforme og jeres mulighed for at annoncere herigennem – Snapchat, Pinerest, LinkedIn. Mulighed for stor ROI, da omkostningerne er lave sammenlignet med veletableret SOME annonceringsplatforme.
  • Konverteringsoptimering – Du lærer hvordan du optimere på dit salg og potentielle konverteringer ud af den trafik du har på din hjemmeside. Benchmark data stilles til rådighed, således at du får et overblik om hvorvidt din hjemmeside performer som forventet.
  • Strategisk Markedsføring – Du lærer at danne dig et overblik over dine muligheder online og på tværs af de enkelte fag, at skabe et helhedsoverblik for den samlede digitale strategi. Fokus på mål, ressourcer og prioriteringer.
  • Content Marketing – Seminar omkring at skabe en en succesfuld content marketing strategi. Der afsættes en hel dag til en workshop, hvor du og dine medkursister skal skabe en strategi omkring jeres content marketing. I seminaret gennemgås typer af content og hver deres styrke og svagheder – tekster, billeder, videoer.

Kursusforløb – 6 uger

    Show More